Op zoek naar je ideale ontspanning?

We helpen je graag kiezen.
(kwestie van keuze-stress te vermijden! ūüėČ

Ademhalingsoefening?

Ja? Dan is hartcoherentie iets voor jou.

Mag het iets meer zijn dan ‘alleen’ ademen? Scroll verder!

Hartcoherentie met Petra

Hartcoherentie is een ademhalingstechniek die je uit je stress haalt. Biofeedback maakt het effect meetbaar en aantoonbaar. Het kost je maar 3 x 3 minuten per dag en geeft snel een merkbaar resultaat.

Hartcoherentie kan je gebruiken in je yogapractice om sneller tot je ontspanning te komen. Je kan het ook toepassen doorheen de dag (zonder dat iemand het hoeft te merken), wanneer je zelf je spanning wil doen zakken.

Vertel me meer!

Hou je van een intense workout?

Ja? Dan ben je waarschijnlijk fan van de yogalessen die Luyba aanbiedt.

Nee? Scrol verder!

Ontspannende Yang Yoga met Pankaj

Pankaj geeft een dynamische yogales die het midden houdt tussen ontspanning en inspanning. Via een vinyasa flow wisselt hij krachtige poses (yang) af met stretching (yin) om het lichaam terug in balans te brengen en dit vanuit een mild bewustzijn van de eigen grenzen. Hij helpt de yogi om de focus terug naar binnen te brengen en zo de geest tot rust te laten komen.

Elke les bouwt Pankaj op rond het kernthema balans: zowel wat betreft de balans tussen lichaam en geest, als tussen kracht en lenigheid. Hij linkt elke pose aan de ademhaling om zo de aandacht naar binnen te leiden en de yogi bewust te maken van alle subtiele gewaarwordingen in het lichaam.

Omdat elk lichaam anders is, geeft Pankaj iedereen begeleiding op maat, en dit vanuit een acceptatie van de eigen beperkingen en sterktes. De yogi wordt gestimuleerd om met mildheid de practice uit te voeren: de grenzen van het lichaam op te zoeken maar niet te overschrijden, om zo geduldig te werken aan meer kracht, uithouding en lenigheid.

Ik schrijf me in!

Mag het wel een beetje inspannend zijn?

Ja? Dan zijn Joke’s Hatha yogalessen jouw ding!

Heb je het liever wat rustiger?

Scrol verder!

Hatha Yoga + BackMitra met Joke

Door de houdingen stretchen en strekken we onze spieren. De asana’s (houdingen) die we uitoefenen hebben een positieve invloed op je uithoudingsvermogen, je lenigheid, je gevoel voor evenwicht en vitaliteit. Je traint daarbij ook aandacht en alertheid doordat je je telkens weer concentreert op de juiste beweging en het aannemen van de houdingen. De houdingen kunnen statisch of dynamisch (flow) zijn. In elke pose wordt aandacht besteed aan een correcte alignement (uitlijning van de wervelkolom).

BackMitra¬ģ wat?

De BackMitra¬ģ heeft bewezen een grote hulp te zijn om rugpijn, schouderpijn en nekpijn te voorkomen en verlichten. Door de BackMitra¬ģ te gebruiken oefen je druk uit op plaatsen van de wervelkolom waar er door stress, gespannen spieren of gewoontehoudingen een kromming is. Door dit regelmatig te doen zullen de wervels naar een nieuwe -beter uitgelijnde- positie bewegen en krijgen onderliggende spiergroepen de kans te ontspannen. Na enige tijd blijft de wervelkolom steeds langer in de nieuwe positie en keert je rug naar zijn natuurlijke gezonde toestand terug. Regelmatig zullen we de les starten met enkele oefeningen op de BackMitra¬ģ.

Ontspanning

We eindigen elke les met heerlijke ontspanning.

Ik schrijf me in!

Wil je graag rustig Zen worden?

Ja?

Dan zijn Petra’s Yin yogalessen jouw ding!

Nee?

Mag het ook plezant zijn?

Scrol verder!

Zachte Yin Yoga + BackMitra met Petra

Je zou wel meer willen bewegen maar je hebt last van je rug, pijnlijke gewrichten of spieren, te weinig energie…? Dan is functionele yin yoga helemaal iets voor jou!

Minimalistische yoga

Deze minimalistische vorm van yoga vergt een minimale inspanning om een maximaal resultaat te behalen. Trage en eenvoudige oefeningen zijn gericht op diepgaand ontspannen. Door je volle aandacht te richten op je lichaam, komt ook je hoofd tot rust.

Gerichte fysieke ontspanning en mindfulness¬†zijn de hoofdingredi√ęnten van Yin Yoga. Het is hierdoor de ultieme manier om snel en effici√ęnt je stress te verminderen. Stresscoaching zonder woorden, die ervaringsgericht is en bulkt van de daadkracht.

Een rustpunt

Door regelmatig een rustpunt in te plannen, zet je meteen stappen richting meer energie, meer bewegen, een betere balans tussen lichaam en geest, tussen werk en gezin.

We leven in een tijdperk waar we onszelf makkelijk voorbij lopen, verloren lopen in onze ambities. Yoga is een manier om terug te verbinden met jezelf. Wanneer je in je eigen kracht komt te staan, weegt het leven minder zwaar en ervaar je meer flow in wat je doet. Wat er rondom jou gebeurt slaat je niet meer zo snel uit je lood. Stress krijgt daardoor minder vat op jou. Je wordt mentaal en emotioneel weerbaarder.

De tijd die je in jezelf investeert, verdient zichzelf dubbel en dik terug.

Dat merk je vanaf de eerste sessie!

Ik schrijf me in!

Mag het plezant zijn?

Ja?

Dan zijn Diana’s Lach yogalessen zeker iets voor jou!

Lach Yoga met Diana

Lachyoga is een uniek concept waarbij iedereen kan lachen zonder grappen te vertellen, zonder komedie of humor. Lachyoga combineert lachoefeningen met diepe ademhalingsoefeningen. Het houdt lachen, speelse bewegingen en oogcontact in.

Hoe kan het jou helpen?

Een goed humeur en meer lachen: lachyoga helpt je je humeur te veranderen door zogenaamde gelukshormonen vrij te stellen uit je hersencellen, endorfinen genoemd. Je zal doorheen de ganse dag een goed humeur hebben en geleidelijk aan zal je meer lachen dan je normaal doet.

Anti-stress oefeningen: lachyoga is als een cardio oefening. Deze brengt meer zuurstof naar het lichaam en het brein waardoor men zich energieker en meer ontspannen gaat voelen.

Gezondheidsvoordelen: lachyoga reduceert stress en versterkt het immuunsysteem. Je zal niet snel ziek worden en in geval van chronische ziekten, heeft het een helend effect.

Verbeteren van de levenskwaliteit: lachen is een positieve energie die mensen helpt zich sneller te verbinden met anderen en die bestaande relaties verbetert. Het helpt ons om zorgzame relaties aan te gaan en te onderhouden.

Positieve houding in uitdagende tijden: lachen helpt om een positieve mentale toestand te cre√ęren die ons in staat stelt om beter met negatieve situaties en mensen om te gaan. Het geeft hoop en optimisme om bepaalde situaties van het leven beter aan te kunnen.

Ik schrijf me in!